تهدید تروریستی در مرز تگزاس: ماموران فدرال «بمب ساز جهادی» اعتراف شده را دستگیر کردند که گفته بود غیرمسلمانان را در آمریکا خواهد کشت.


عبور غیرقانونی مرز از ایالات متحده در آستانه فاجعه است، زیرا اکثر آمریکایی های لاتین مسیرهای خطرناک را به امید زندگی بهتر در آمریکا شجاعانه می گذرانند. این هجوم مستمر چالش مهمی را برای مسئولان ایجاد می کند. تهدید تروریستی در مرز تگزاس واقعی است، اما چرخ ها همچنان می چرخند.

تهدید تروریستی در مرز تگزاس

در همین حال، یک تهدید به ویژه در سطح بالا در مرز جنوبی ظاهر شده است، جایی که تعداد فزاینده‌ای از سرکشان با ارتباط ثابت شده با گروه‌های تروریستی در تلاش برای ورود غیرقانونی به ایالات متحده دستگیر شده‌اند.

این یک واقعیت تلخ است: بیگانگانی که با سازمان های تروریستی ارتباط دارند در تلاشند تا به آمریکا نفوذ کنند.

آیا این شما را شگفت زده می کند؟

برخی از واقعیت ها اخیراً زمانی رخ داد که یک شهروند لبنانی 22 ساله به نام بازل باسل عبادی هنگام تلاش برای عبور از مرز ایالات متحده و مکزیک در 9 مارس بازداشت شد. عبادی به مقامات درباره ارتباط خود با سازمان تروریستی اسلامی حزب الله اعتراف کرد. .

عبادی در حوالی ال پاسو تگزاس پس از عبور از مکزیک هنگام تلاش برای ورود به ایالات متحده متوقف شد. عبادی در ارتباطات خود با ماموران گشت مرزی ایالات متحده، ارتباط خود با حزب الله را تایید کرد، جزئیاتی کلیدی که نگرانی هایی را در مورد امنیت مرزها و مهاجرت ایجاد کرد.

با توجه به مدارک مرزبانان دریافت شده توسط نیویورک پست، در زمانی که عبادی در بازداشت بود، ماموران از او پرسیدند که در کشور چه می‌کنی؟ عبادی به ماموران گفت که هست سعی می کنم بمب بسازم.

تهدید تروریستی در مرز تگزاس  بازل بازل عبادی، سازنده بمب، در مرز بازداشت شده است.  عکس یک مرزبان.
تهدید تروریستی مرزی تگزاس در حالی که بازل بازل عبادی، سازنده بمب، در مرز بازداشت می شود. تصویر مرزبانی توسط NewsBlaze برای وضوح ویرایش شده است.

عبادی بلافاصله منزوی و به یک مرکز سخت در بخش ال پاسو منتقل شد. در آنجا، او توسط تیم واکنش تاکتیکی تروریسم به دلیل ادعایی مورد بازجویی قرار گرفت “تهدید تروریستی برای پرسنل.”

بر اساس اسناد رسمی اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده، عبادی در این مصاحبه گفت که قصد فرار از لبنان و جدایی از حزب الله را به دلیل تمایل به خودداری از آسیب رساندن به دیگران داشته است.

کیفرخواست فدرال

مأموران فدرال عبادی را تحت 8 USC 1325 (الف) متهم کردند: او به عنوان یک بیگانه آگاهانه وارد ایالات متحده شد و سعی کرد در زمان و مکانی غیر از آنچه که توسط مقامات مهاجرت تعیین شده بود وارد ایالات متحده شود.

در جریان تحقیقات، عبادی به بازرسان گفت که هفت سال آموزش را با گروه تروریستی گذرانده است و در طی آن چهار سال را نیز به عنوان یک عضو وفادار و وظیفه حفاظت از سایت های تسلیحاتی گذرانده است. آموزش او عمدتاً حول محور مفهوم “جهاد” بود و هدف آن حذف افرادی بود که از دین اسلام پیروی نمی کردند.

عبادی در بدو ورود به کشور اعلام کرد که قصد دارد ابتدا به نیویورک برود و مناطق مختلف کشور را کشف کند.

نیویورک پست گزارش داد که عبادی برای اخراج علامت گذاری شده است، اگرچه هیچ مدرکی از سوی بازرسان نشان نداد که او به کدام کشور اخراج خواهد شد.

اگرچه عبادی بعداً به مقامات گفت که در مورد ساخت بمب برای کشتن غیرمسلمانان شوخی می‌کرد، اما پذیرش جدید او او را از قلاب خارج نمی‌کند یا نمایه‌اش را از فهرست دیده‌بان ترور حذف نمی‌کند.

فهرست دیده بان تروریسم

مقاله اخیر کارت امتیازی تگزاس گزارش داد که کارلوس اوبد یپس بدویا، شهروند 40 ساله کلمبیایی، در 21 فوریه در حالی که تلاش می کرد از مرز ایالات متحده و مکزیک در گذرگاه ایگل عبور کند، توسط افسران اداره امنیت عمومی تگزاس بازداشت شد. مقامات گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده تایید کردند که یپز-بدویا در لیست نظارت بر تروریسم FBI قرار دارد. با این حال، مقامات دلایل قرار گرفتن او در لیست را فاش نکردند.

در سال مالی 2023، تعداد برخوردها در مرز جنوب غربی به رکورد 2.4 میلیون مهاجر رسید. تا به حال، در سال 2024، مرزبانان با بیش از 900000 مهاجر غیرقانونی برخورد کرده اند.

172 خارجی در حال تماشای تروریسم در مرز ایالات متحده متوقف شدند

علاوه بر تعداد بالای برخوردها، بیگانگان موجود در لیست دیده بان ترور، هنگام عبور از مرز، تهاجمی تر شده اند.

همچنین در سال گذشته با 172 تروریست خارجی در مرز مواجه شدند. در حال حاضر، تنها در چهار ماه – از اکتبر 2023 تا ژانویه 2024 – 59 رهگیری خارجی ها در لیست دولت ایالات متحده برای تروریسم صورت گرفته است.

مقامات تگزاس ناامید بوده اند تا با تصویب قانونی که ورود غیرمجاز به تگزاس را جرم انگاری می کند، جریان بیش از حد مهاجران را که از مرز تگزاس و مکزیک عبور می کنند، متوقف کنند.

SB-4 به مجریان قانون تگزاس این اختیار را می دهد که بیگانگانی را که به طور غیرقانونی از مرز ایالتی عبور می کنند، بازداشت و تحت تعقیب قرار دهند.

در حالی که مقامات همچنان به تلاش برای ایمن سازی مرز در برابر گروه های افراطی ادامه می دهند، دادگاه عالی ایالات متحده، SB #4 را ترمز کرده است. این قانون از زمان نگارش این مقاله همچنان معلق است.

همانطور که دولت فدرال و دادگاه ها از انجام کار دولت فدرال توسط تگزاس جلوگیری می کنند، تهدید تروریستی در مرز تگزاس در حال افزایش است.

کلارنس واکر، خبرنگار ارشد NewsBlaze را می توان در این آدرس دریافت کرد [email protected]



Source link

دیدگاهتان را بنویسید