رها کردن نظام کاست و ننگ آن: پیشبرد حقوق بشر مردمان بومی فراموش شده هند


اودیشا، هند، و لس آنجلس، کالیفرنیا، 25 آوریل 2024 (SEND2PRESS NEWSWIRE) – در دهه 1880، برای جلب توجه به وضعیت اسفبار “غیرقابل لمس”، پایین ترین طبقه از چهار کاست هند و اعضای قبایل بومی این کشور، کسانی که از همان حقارت رنج می برند – فعال اجتماعی مشهور هندی جیوتیرائو گوویندرائو فوله اصطلاحی را برای نمایندگی این افراد ابداع کرد: «دالیت ها». این کلمه به معنای “له شده”، “شکسته” یا “له شده” است. او این واژه را برای آگاهی بخشیدن به نقض بی رویه حیثیت و حقوق این افراد و ایجاد تغییر انتخاب کرد. متحد برای حقوق بشر اودیشا متعهد به بازگرداندن رفتار عادلانه و برابر با این افراد و همه شهروندان هند است.

متحد برای حقوق بشرمتحد برای حقوق بشر
توضیح عکس: یک جنبش مردمی به افرادی که هرگز نمی دانستند حقوقی دارند اطلاع می دهد که اعلامیه جهانی حقوق بشر در مورد آنها اعمال می شود.

اگرچه اندکی پس از استقلال هند در سال 1947، سیستم کاست رسماً غیرقانونی شد، اما هنوز برای 25 درصد مردم آن یک واقعیت تحقیرآمیز و بسیار دردناک است.

در اودیشا، در سواحل جنوب شرقی هند، نزدیک به 23 درصد از جمعیت 46 میلیونی این ایالت اعضای قبایل بومی موسوم به آدیواسی ها هستند که همچنان از محرومیت، انحطاط و بیگانگی رنج می برند.

Birendra Araon مدیر United for Human Rights Odisha و برنامه جوانان آن Youth for Human Rights است. آرائون که در منطقه قبیله ای کوراپوت اودیشا بزرگ شد، یکی از 14 کودکی بود که در کلبه ای کاهگلی بدون برق یا آب جاری بزرگ شد. او به خوبی از بی عدالتی هایی که مردمش متحمل شده اند آگاه است.

اوراون به یاد می آورد که وب سایت متحد برای حقوق بشر (UHR) را پیدا کرد. او می گوید: “من بلافاصله از تعهد آنها به ترویج اعلامیه جهانی حقوق بشر و تعهد آنها برای ایجاد جهانی که در آن صلح، اتحاد و همبستگی برای همه قابل تجربه باشد، شگفت زده شدم.”

او تصمیم گرفت شعبه ای از UHR ایجاد کند و آن را “جنبشی برای آموزش و توانمندسازی مردم برای درک و استفاده از حقوق خود” دید.

حدود 25 درصد از جمعیت 1.44 میلیارد نفری هند را افراد محروم از حقوق قبایل بومی و اعضای پایین ترین طبقه این کشور تشکیل می دهند. پس از مطالعه مواد متحد برای حقوق بشر، آرائون متوجه شد که افزایش آگاهی از اعلامیه جهانی حقوق بشر، کلید قدرت بخشیدن به آنها و معکوس کردن انحطاطی است که بیش از 3000 سال پیش با ظهور نظام کاست آغاز شد.

آرائون و تیمش برنامه‌ای را در مدارس و روستاها اجرا می‌کنند، راهپیمایی‌های آگاهی از حقوق بشر و برنامه‌های طومار را سازماندهی می‌کنند و به افرادی که هرگز نمی‌دانستند حقوق دارند اطلاع می‌دهند که اعلامیه جهانی حقوق بشر در مورد آنها نیز مانند هر شخص دیگری اعمال می‌شود.

برای گسترش آگاهی از اعلامیه جهانی حقوق بشر در سراسر کشور، او ابتکاری به نام آموزش مربیان برای تحول ایجاد کرد. هدف آن دسترسی به هر خانواده، آموزش هزاران نفر است که از مواد United for Human Rights برای آموزش حقوق بشر در مدارس، جوامع و مشاغل استفاده کنند. کسانی که آموزش می‌دهند آموزش مربیان دیگری را نیز برعهده خواهند گرفت که دیگران را آموزش می‌دهند، بنابراین یک واکنش زنجیره‌ای از آموزش و آگاهی حقوق بشر ایجاد می‌کنند.

UHR Odisha علاوه بر ابتکار آموزشی خود با شرکای اجتماعی برای ارائه آموزش، مراقبت های بهداشتی و آموزش حرفه ای به افراد محروم کار می کند.

گروه او 37 کارگاه آموزشی برای آموزش رهبران جامعه، مبشرین، کشیشان، مقامات منتخب، و دانشجویان به عنوان مربی برگزار کرد که به نوبه خود به هزاران نفر دیگر رسید.

متحد برای حقوق بشر و جوانان برای حقوق بشر توسط کلیسای ساینتولوژی و ساینتولوژیست ها پشتیبانی می شوند و این مطالب را به صورت رایگان در اختیار مربیان، رهبران مدنی و جامعه و هر کسی که می خواهد به دیگران درباره اعلامیه جهانی حقوق بشر آموزش دهد، ارائه می کند. این برنامه با الهام از بنیانگذار بشردوستانه و ساینتولوژی، ال. ران هابارد، که معتقد بود “حقوق بشر باید به یک واقعیت تبدیل شود، نه یک رویای آرمان گرایانه” الهام گرفته شد.

برای اطلاعات بیشتر، به وب سایت متحد برای حقوق بشر مراجعه کنید یا به «تاریخچه حقوق بشر» و «سی حقوق زنده شد» در شبکه ساینتولوژی مراجعه کنید. یا قسمت هایی از سریال اصلی را تماشا کنید صداهایی برای انسانیت با تغییر سازان همه ادیان، فرهنگ ها و ملت ها که از طریق این برنامه و سایر برنامه های بشردوستانه تحت حمایت ساینتولوژی به جوامع خود کمک می کنند.

بیشتر بدانید:

https://www.humanrights.com

https://www.youthforhumanrights.org

https://www.scientologynews.org/press-releases/

چند رسانه ای:

https://www.scientology.tv/documentaries/30-rights-brought-to-life.html

ویدئو:

https://youtu.be/6XXGF_V8_7M?si=1TVqrUEhH4weS416

پیوند به انتشار رسانه: https://www.Send2Press.com/300dpi/24-0425-s2p-uhrroots-300dpi.jpg

توضیح عکس: یک جنبش مردمی به افرادی که هرگز نمی دانستند حقوقی دارند اطلاع می دهد که اعلامیه جهانی حقوق بشر در مورد آنها اعمال می شود.

برچسب‌ها: #اودیشا #هند #طوایف بومی #دالیت #غیرقابل لمس #حقوق بشر #جوانان برای حقوق بشر #متحد برای حقوق بشر #متحد برای حقوق بشر اودیشا #آموزش مربیان برای تحول

منبع خبر: متحد برای حقوق بشر



Source link

دیدگاهتان را بنویسید