Impossible EmDrive توسط ناسا و دانشمندان دیگر آزمایش شده است

EmDrives

مشکل نیرو دادن به فضاپیماهایی که می توانند به ستارگان دیگر سفر کنند این است که مقدار سوخت مورد نیاز بسیار زیاد است. EmDrive می تواند از این امر جلوگیری کند.

یک دیسک فضایی که چیزی را نمی سوزاند، یک کشف خارق العاده است که می تواند کشتی هایی از نوع Star Trek را ممکن کند. کار جدید ناسا و دیگران امیدوارکننده به نظر می رسد.

علم و فناوری به سرعت در حال پیشرفت هستند به طوری که حداقل 100 مجله علمی با داوری وجود دارد. هیچ کس نمی تواند همه آنها را دنبال کند، اما از 60 سال تحصیل علم حداقل می توانم برخی از جالب ترین اکتشافات را تفسیر کنم و آنها را در اینجا خلاصه کنم.

اگر یکی از آنها خیلی خسته کننده به نظر می رسد که نمی توانید با او زحمت بکشید، لطفاً جلوتر بروید، موارد دیگری وجود دارد و احتمالاً برخی از آنها برای شما جالب خواهد بود.

درایو فضاپیمای الکتریکی (EmDrive)

یک پست کمی غیرمعمول در فید روزانه MS clickbait از یک مهندس استرالیایی است که قبلاً برای ناسا کار می کرد و ادعا می کند که شرکت او یک درایو فضایی ایجاد کرده است که به جرم واکنشی نیاز ندارد.

تمام سیستم‌های پیشران موجود بر یکی از قوانین نیوتن تکیه می‌کنند: برای هر عمل واکنشی وجود دارد، به این معنی که فشار دادن چیزی به عقب باعث حرکت دستگاه به جلو می‌شود.

دکتر چارلز بوهلر، مهندس سابق ناسا و یکی از بنیانگذاران Exodus Propulsion Technologies، اخیرا ادعا کرده است که دستگاه آنها کار می کند. این دیسکی نیست که توسط ناسا آزمایش شود و هنوز به طور مستقل مورد مطالعه قرار نگرفته است.

این یک کلیک روی بینگ بود، اما وقتی شرکت را جستجو کردم، متوجه شدم که آن‌ها سال‌ها پیش برای کسب درآمد، تحقیق درباره این پروژه به ظاهر حیاتی را متوقف کردند.

ظاهراً آنها از آن زمان به پروژه بازگشته اند.

تصویر Emdrive.  تصویر از ویدئوی CC یوتیوب
تصویر Emdrive. تصویر از ویدیوی CC یوتیوب. vQKjOP3GyoQ

ناسا در حال کار بر روی EmDrive است که نیازی به پرتاب جرم ندارد. در سال 2001، راجر شوئر، فیزیکدان بریتانیایی، یک محرک فضایی را پیشنهاد کرد که به روشی پیچیده به تشعشعات مایکروویو متکی بود.

پروفسور فیزیک جیمز وودوارد و چند تن از همکارانش یک محرک اثر نزدیک به ماخ طراحی و ساختند. این به لطف کمک هزینه مفاهیم پیشرفته نوآورانه ناسا اختراع شد. این نظریه شبیه به جنبه ای کمتر شناخته شده از نظریه نسبیت انیشتین است و بر آن تکیه دارد.

درایو مایکروویو دیگری که توسط دانشمند آمریکایی Guido Fett ساخته شده است نیز در حال آزمایش است.

به نظر می رسد این درایوها با وجود شکستن بسیاری از قوانین فیزیک سنتی، کار می کنند و تحت آزمایش های شدید قرار می گیرند، ظاهراً توسط دانشمندانی که هم نسبیت و هم مکانیک کوانتومی را فراموش کرده اند، که هر دو بیشتر قوانین قدیمی فیزیک را زیر پا می گذارند. اگر هر دو کار کنند، یک منبع انرژی هسته‌ای که در یک سیستم بسته الکتریسیته تولید می‌کند، می‌تواند فضاپیما را تقریباً برای همیشه به سمت مریخ، پلوتون یا پروکسیما قنطورس (حدود 4.5 سال نوری) به سمت و سوی مریخ سوق دهد.

تا کنون، نیروی ایجاد شده توسط هر یک از این درایوهای پیشنهادی کوچک اما ثابت است، و این تنها چیزی است که لازم است، زیرا سرعت ایجاد شده تجمعی است و ممکن است در نهایت به سرعت نور نزدیک شود، جایی که رویدادهای نسبیتی مانند کاهش پیری برای هر مسافر رخ می دهد. .

اخیراً، به نظر می‌رسد یک تیم در چین یک EmDrive کارآمد ایجاد کرده‌اند و به نظر می‌رسد ناسا کارآمدی آن را تأیید کرده است.

Physics.org گزارش می دهد که CMS Collaboration ساختارهای کوارکی کاملاً سنگین جدیدی را مشاهده می کند

برای بیش از یک دهه، CMS Collaboration، گروه بزرگی از محققان از موسسات مختلف در سراسر جهان، داده‌های جمع‌آوری‌شده در Solenoid Compact Muon، یک آشکارساز ذرات همه‌منظور در برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) سرن را تجزیه و تحلیل کرده است.

“این همکاری علمی بین المللی در مقیاس بزرگ سعی در مشاهده انواع پدیده های فیزیکی گریزان از جمله ذرات عجیب و غریب و ماده تاریک نامزد داشت.”

ساختارهای جدید کوارک های سنگین که اخیراً مشاهده شده اند برای من و شما چه معنایی دارند؟

به عنوان کسی که واقعاً فیزیک ذرات و مکانیک کوانتومی را مطالعه کرده است، می‌توانید از من انتظار داشته باشید که اکنون معنی این موضوع را برای افراد عادی توضیح دهم. خوب، به جز افرادی در LHC که به دنبال کاری برای انجام دادن با بزرگترین ماشینی هستند که تاکنون ساخته شده است، پس از کشف بوزون هیگز، می توانم به شما بگویم که اساساً برای شما یا حتی من مزخرف است.

آب را با نور تبخیر کنید

اما در مورد این چطور؟

PNAS، منبع انتشارات آسان رایگان مورد علاقه من:
“اثر فوتومولکولی: برهمکنش نور مرئی با رابط هوا و آب.” https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2320844121 ترجمه شده به زبان انسان، این بدان معناست که نور می تواند باعث تبخیر آب بدون حتی گرم کردن آن شود.

این ممکن است حداقل به همان اندازه بی فایده به نظر برسد که بدانید کوارک‌های سنگین چگونه تصمیم می‌گیرند در برخوردهای فوق‌العاده قرار بگیرند، اما می‌تواند فوق‌العاده مهم باشد زیرا تبخیر آب به تقطیر آن نیز مرتبط است، به این معنی که می‌توانید آب آشامیدنی آلوده یا آلوده دریافت کنید. فقط آب شور دریا

اکنون می‌توانیم این کار را انجام دهیم، اما به انرژی زیادی نیاز دارد، و یافتن راهی برای انجام آن بدون تولید گرمای بسیار گران‌قیمت (و اغلب آلاینده) می‌تواند نمک‌زدایی و حتی آب‌گیری زباله‌های هسته‌ای را عملی کند (در نتیجه حجم آن را کاهش می‌دهد).

کشف و نامگذاری شد “اثر فوتومولکولی” سال گذشته، اما این کشف اولیه به رابط‌های هیدروژل فوق‌العاده خاص با کاربرد بسیار محدود نیاز داشت، اما محققان MIT در نشریه PNAS توضیح دادند که آنها کشف کردند که این کشف جدید روی هر سطح آب صاف یا حتی بر روی قطرات آب نیز کار خواهد کرد. می تواند پیامدهایی برای تغییرات آب و هوایی داشته باشد (بخار آب یک آلاینده اصلی گلخانه ای است) یا چگونگی پراکندگی مه، حتی نحوه عملکرد ابرها.

این برای امروز است، اما اگر آن را دوست داشته باشید یا حداقل آن را به اشتراک بگذارید، ممکن است بتوانم با سردبیر صحبت کنم تا به من اجازه دهد هفته آینده بیشتر بنویسم.

به هر حال، اگرچه من کشف کوارک را مسخره کردم، اما تمام تحقیقات اساسی مهم هستند زیرا هیچ راهی برای دانستن اینکه نتیجه نهایی چنین اکتشافاتی چه خواهد بود، وجود ندارد.

برای مثال، ادیسون بارها با جریان متناوب به نفع سیستم جریان مستقیم خود مخالفت کرد.

در ابتدا به نظر می رسید که آنها سیستم های نسبتاً مشابهی باشند، اگرچه سیستم ادیسون حداقل هر چند مایل به نیروگاه نیاز داشت زیرا انتقال ولتاژ ثابت دشوار است.

سپس نابغه تقریباً فراموش شده نیکولا تسلا (بله، ماشین به نام او نامگذاری شد، علیرغم این واقعیت که اتومبیل ها از جریان برق مستقیم استفاده می کردند) چیزهای کوچکی مانند ترانسفورماتور اختراع کرد (به بالای برخی از تیرهای برق نگاه کنید، آنها قوطی های خاکستری هستند که اجازه می دهند جریان متناوب فواصل طولانی) و چیزهای کوچک دیگری مانند موتورهای الکتریکی که در فن ها، یخچال ها و هزاران وسیله مفید دیگر می بینید که جریان متناوب را به سیستم بهتری تبدیل کردند و اساسا قرن گذشته را ایجاد کردند.

Source link